
To właśnie tutaj rodzą się miraże. Nagle, wśród falującego powietrza, można dostrzec drewnianą chatkę, a obok niej sadzawkę pełną krystalicznej wody. Serce przyspiesza, nadzieja rozpala myśli. Lecz gdy zbliżyć się do celu, obraz rozpływa się w powietrzu, niknąc jak sen. To zdradliwe miejsce zwane jest Wydmami Ułudy. Nie jeden śmiałek dał się już zwieść fatamorganie, błąkając się coraz dalej, aż w końcu tracił rozum. Legendy mówią, że nocą między wydmami krążą ich dusze: blade, zagubione, wiecznie szukające wody, której nigdy nie znajdą. Inni twierdzą, że i te zjawy są jedynie kolejnym złudzeniem.
Wydmy mają jednak i łagodniejsze oblicze. Na ich drugim krańcu ziemia styka się z morzem, a piasek miesza z kamieniami i bujną roślinnością. Szczenięta uwielbiają tam kopać w poszukiwaniu muszelek i gonić się po miękkich piaskach. Ale każdy, kto zapędzi się zbyt daleko, może już nigdy nie odnaleźć drogi powrotnej. Wydmy Ułudy nie wybaczają nieuwagi, a granica między zabawą a zgubą bywa tu wyjątkowo cienka.
— Zbieractwo: jad skorpiona, jad kobry —
Jad kobry
1, to atak nie nastąpił (16,7% szans)
Skorpion nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez użądlenia.
2-5, to powierzchowne użądlenie (66,7% szans)
Postać traci -5 PŻ na wskutek płytkiego użądlenia.
6, to krytyczne użądlenie (16,7% szans)
Postać traci -8PŻ na wskutek głębokiego użądlenia i wstrzyknięcia jadu przez skorpiona.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
1-4, to brak ataku kobry (66,7% szans)
Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ukąszenie (16,7% szans)
Postać traci -5 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak kobry (16,7% szans)
Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -8 PŻ, a w miejscu ugryzienia jest bardzo bolesne.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].