
Pustynia – piękna, a zarazem śmiertelnie niebezpieczna. Gdziekolwiek sięgniesz wzrokiem, rozciąga się jedynie piach i piasek, nieskończone morze złocistych ziaren rzeźbionych przez kapryśny wiatr. Pofalowane grzbiety przemieszczających się wydm zmieniają krajobraz z dnia na dzień, sprawiając, że nawet najdokładniejsze mapy stają się bezużyteczne. Nie ma tu roślin, które mogłyby dać cień, ani zwierząt, które towarzyszyłyby w podróży. Nawet kaktusy czy węże przeniosły się na obrzeża, gdzie jeszcze można znaleźć kroplę wody. Jeśli dotarłeś aż tutaj, zrobiłeś to albo z desperacji, albo z głupoty… bo na takim pustkowiu nawet sępy rzadko przylatują – wiedzą, że i dla nich nie znajdzie się tu wiele.
Za dnia słońce pali tak, że zdaje się wypalać oczy i myśli, a brak schronienia szybko prowadzi do szaleństwa. Noc przynosi skrajne przeciwieństwo – lodowaty chłód, w którym każdy oddech boli niczym wbicie szpili w płuca. Opowieści krążące o skarbach zakopanych gdzieś pod wydmami potrafią rozbudzić wyobraźnię i przyciągnąć śmiałków, lecz co z tego, skoro większość z nich nigdy nie wraca? Pustynia nie zna litości, a każdy, kto w nią wejdzie, musi liczyć się z tym, że piach pochłonie go bezpowrotnie. Nie szukaj tu punktów orientacyjnych – wydmy wciąż się zmieniają, a Twoje własne ślady wiatr zasypie szybciej, niż zdążysz odwrócić głowę.
Za dnia słońce pali tak, że zdaje się wypalać oczy i myśli, a brak schronienia szybko prowadzi do szaleństwa. Noc przynosi skrajne przeciwieństwo – lodowaty chłód, w którym każdy oddech boli niczym wbicie szpili w płuca. Opowieści krążące o skarbach zakopanych gdzieś pod wydmami potrafią rozbudzić wyobraźnię i przyciągnąć śmiałków, lecz co z tego, skoro większość z nich nigdy nie wraca? Pustynia nie zna litości, a każdy, kto w nią wejdzie, musi liczyć się z tym, że piach pochłonie go bezpowrotnie. Nie szukaj tu punktów orientacyjnych – wydmy wciąż się zmieniają, a Twoje własne ślady wiatr zasypie szybciej, niż zdążysz odwrócić głowę.
— Zbieractwo: jad skorpiona, jad kobry —
Jad skorpiona
Jad kobry
Jad kobry
Każdy próbujący zdobyć jak skorpiona dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji ze skorpionem. Jeśli wynik wynosi:
1, to atak nie nastąpił (16,7% szans)
Skorpion nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez użądlenia.
2-5, to powierzchowne użądlenie (66,7% szans)
Postać traci -5 PŻ na wskutek płytkiego użądlenia.
6, to krytyczne użądlenie (16,7% szans)
Postać traci -8PŻ na wskutek głębokiego użądlenia i wstrzyknięcia jadu przez skorpiona.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
1, to atak nie nastąpił (16,7% szans)
Skorpion nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez użądlenia.
2-5, to powierzchowne użądlenie (66,7% szans)
Postać traci -5 PŻ na wskutek płytkiego użądlenia.
6, to krytyczne użądlenie (16,7% szans)
Postać traci -8PŻ na wskutek głębokiego użądlenia i wstrzyknięcia jadu przez skorpiona.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
Każdy próbujący zdobyć jad kobry dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji z kobrą. Jeśli wynik wynosi:
1-4, to brak ataku kobry (66,7% szans)
Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ukąszenie (16,7% szans)
Postać traci -5 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak kobry (16,7% szans)
Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -8 PŻ, a w miejscu ugryzienia jest bardzo bolesne.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
1-4, to brak ataku kobry (66,7% szans)
Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ukąszenie (16,7% szans)
Postać traci -5 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak kobry (16,7% szans)
Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -8 PŻ, a w miejscu ugryzienia jest bardzo bolesne.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].