
Na granicy rozpalonej pustyni ziemia gwałtownie opada, tworząc rozległy kanion. Z głębi rozbrzmiewa nieustanny szum wody uderzającej o kamienie, odbijający się echem od nagrzanych ścian. Po obu stronach skalnych ścian wiją się ścieżki, prowadzące w dół ku rzece. Półki skalne, gładkie i zdradliwie śliskie, służą czasem za miejsce odpoczynku, choć nie brakuje tu wysuszonych traw i cienkich strumieni, które nieustannie powiększają koryto rzeki.
Prawdziwe oblicze tego miejsca ujawnia się jednak podczas deszczu. Krople spadające na wyschniętą pustynię szybko łączą się w rwące potoki, które w jednej chwili spadają do kanionu, zamieniając spokojny nurt w ścianę wody. Powódź błyskawiczna wzbiera nagle i bez ostrzeżenia, porywając wszystko, co stanie jej na drodze. Roztrzaskuje głazy, wyrywa drzewa, rozmywa ścieżki i zmiata całe stada zwierząt, nie pozostawiając żadnych szans na ucieczkę. Echo ryku żywiołu wypełnia dolinę, a ślady tej furii widoczne są długo po opadnięciu wód: zerwane fragmenty skał, powalone krzewy i truchła nieszczęśników, których porwała woda. To właśnie ta niszczycielska potęga sprawiła, że miejsce to nazwano Kanionem Śmierci.
Prawdziwe oblicze tego miejsca ujawnia się jednak podczas deszczu. Krople spadające na wyschniętą pustynię szybko łączą się w rwące potoki, które w jednej chwili spadają do kanionu, zamieniając spokojny nurt w ścianę wody. Powódź błyskawiczna wzbiera nagle i bez ostrzeżenia, porywając wszystko, co stanie jej na drodze. Roztrzaskuje głazy, wyrywa drzewa, rozmywa ścieżki i zmiata całe stada zwierząt, nie pozostawiając żadnych szans na ucieczkę. Echo ryku żywiołu wypełnia dolinę, a ślady tej furii widoczne są długo po opadnięciu wód: zerwane fragmenty skał, powalone krzewy i truchła nieszczęśników, których porwała woda. To właśnie ta niszczycielska potęga sprawiła, że miejsce to nazwano Kanionem Śmierci.
— Zbieractwo: jad skorpiona, jad kobry —
Jad skorpiona
Jad kobry
Jad kobry
Każdy próbujący zdobyć jak skorpiona dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji ze skorpionem. Jeśli wynik wynosi:
1, to atak nie nastąpił (16,7% szans)
Skorpion nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez użądlenia.
2-5, to powierzchowne użądlenie (66,7% szans)
Postać traci -5 PŻ na wskutek płytkiego użądlenia.
6, to krytyczne użądlenie (16,7% szans)
Postać traci -8PŻ na wskutek głębokiego użądlenia i wstrzyknięcia jadu przez skorpiona.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
1, to atak nie nastąpił (16,7% szans)
Skorpion nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez użądlenia.
2-5, to powierzchowne użądlenie (66,7% szans)
Postać traci -5 PŻ na wskutek płytkiego użądlenia.
6, to krytyczne użądlenie (16,7% szans)
Postać traci -8PŻ na wskutek głębokiego użądlenia i wstrzyknięcia jadu przez skorpiona.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
Każdy próbujący zdobyć jad kobry dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji z kobrą. Jeśli wynik wynosi:
1-4, to brak ataku kobry (66,7% szans)
Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ukąszenie (16,7% szans)
Postać traci -5 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak kobry (16,7% szans)
Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -8 PŻ, a w miejscu ugryzienia jest bardzo bolesne.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
1-4, to brak ataku kobry (66,7% szans)
Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ukąszenie (16,7% szans)
Postać traci -5 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak kobry (16,7% szans)
Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -8 PŻ, a w miejscu ugryzienia jest bardzo bolesne.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].