
Porastające go wysokie krzewy i samotne drzewa zapewniają doskonałą osłonę do skradania się, a miękka ziemia pozwala poruszać się bezszelestnie, w przeciwieństwie do lasów pełnych suchych liści łamiących się pod łapami. Choć na pierwszy rzut oka zdaje się to martwe pustkowie, wprawny nos bez trudu wyczuje woń stad dzikich koni, przemierzających te tereny w poszukiwaniu pożywienia. Spotkać tu można także ptaki, lecz są znacznie trudniejszą zdobyczą – większość z nich przesiaduje na wysokich półkach skalnych, gdzie dotrzeć mogą jedynie skrzydlaci.
Kanion, mimo swego piękna, skrywa też groźne oblicze. Upał panuje tu nieustannie, a brak źródeł wody czyni wędrówkę ryzykowną. Ci, którzy lekkomyślnie zapuszczają się w jego głąb bez przygotowania, często kończą jak bielejące na słońcu czaszki i rozsypujące się szkielety, które gdzieniegdzie można odnaleźć wśród krzewów. To miejsce nagradza cierpliwych łowców, lecz nie wybacza słabości.
— Zbieractwo: jad skorpiona, jad kobry, pazur kangura —
Jad kobry
Pazur kangura
1, to atak nie nastąpił (16,7% szans)
Skorpion nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez użądlenia.
2-5, to powierzchowne użądlenie (66,7% szans)
Postać traci -5 PŻ na wskutek płytkiego użądlenia.
6, to krytyczne użądlenie (16,7% szans)
Postać traci -8PŻ na wskutek głębokiego użądlenia i wstrzyknięcia jadu przez skorpiona.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
1-4, to brak ataku kobry (66,7% szans)
Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ukąszenie (16,7% szans)
Postać traci -5 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak kobry (16,7% szans)
Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -8 PŻ, a w miejscu ugryzienia jest bardzo bolesne.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].